Miejsce warsztatów: Akademia Sztuk Pięknych, ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 37/39
Bardzo ważną ideą przyświecającą Organizatorom jest edukacja filmowa. Wśród tegorocznych propozycji znalazły się warsztaty scenariuszowe, operatorskie, reżyserskie,
a także warsztaty z realizacji dźwięku i montażu. Do poprowadzenia ich zostały poproszone czołowe nazwiska polskiego środowiska filmowego. Do uczestnictwa szczególnie mocno
zapraszamy młodzież – uczniów szkół średnich, studentów kierunków artystycznych i wszystkich zainteresowanych tematyką produkcji filmowej. Wstęp na każdy z warsztatów
jest wolny. Nie ma konieczności wcześniejszej rejestracji.
UWAGA! Każdy z warsztatów będzie można obejrzeć na naszym Facebooku. Film z części wykładowej będzie publikowany w dniu warsztatów (ok. 12:00-13:00) i będzie dostępny do obejrzenia przez kolejne 12 godzin! Po tym czasie link wygaśnie i nie będzie możliwości obejrzenia materiału z zajęć.
Prowadzący: Beata Hyczko – scenarzystka i producentka takich filmów jak: Człowiek, który zatrzymał Rosję, Futro, Saga Rodu Ganzegal
Jak powstaje scenariusz filmowy i na czym polega technika pracy scenarzysty? Czym są punkty zwrotne i jak tworzy się postacie bohaterów? Podstawy zasad dramaturgii filmowej i formatu scenariusza uzupełnią ćwiczenia z konstruowania własnych fabuł i nowoczesnych sposobów pracy nad dialogami.
Prowadzący: Andrzej Wojciechowski - Operator. Członek Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych (PSC); Sara Wojciechowska
Jak tworzyć oryginalne, niebanalne lub nawet eksperymentalne zdjęcia filmowe? Na czym polega ciekawe ujęcie? Poszukiwanie własnego języka filmowego – inspiracje, teoria i praktyka. Tworzenie wizualnej struktury filmowych narzędzi w procesie kreacji obrazu – kamera, obiektywy, światło, korekcja barwna.
Prowadząca: Katarzyna Drozdowicz - montażystka
Rytm i tempo. Dramaturgia i narracja. Psychologia postaci i dynamika bohatera. Konstrukcja. Czym montaż to sklejka czy budowanie znaczeń? Jak „zobaczyć” montaż? Jakie cechy powinien mieć montażysta i jaka jest jego rola w twórczym procesie powstawania dzieła filmowego. Na te i inne pytania spróbujemy wspólnie znaleźć odpowiedź poprzez dyskusje i wymianę doświadczeń.
Prowadzący: Dariusz Wancerz – członek zespołu Carrion, kompozytor i realizator dźwięku. Pracował przy takich filmach jak: Cmentarz żydowski w Warszawie, Szklane negatywy, Jadwiga Jankowska-Cieślak. Dotknięcie.
Różnica między dobrym a złym dźwiękiem w filmie. Składowe ścieżki dźwiękowej (dialogi, efekty, synchroniczne, atmosfery, muzyki) z prezentacją przykładów. Omówienie podstawowych błędów popełnianych przy nagrywaniu dźwięku na planie. Prezentacja sprzętu do nagrywania dźwięku w filmie.
Prowadzący: Tomasz Drozdowicz - polski reżyser, scenarzysta i producent. Reżyser takich filmów jak: Maksymiuk, koncert na dwoje, Człowiek, który zatrzymał Rosje, Koncert na dwoje.
Różnica pomiędzy dokumentem a fabułą i o tym, że coraz częściej te różnice ulegają zatarciu i dlaczego tak się dzieje. Na czym polega współpraca pomiędzy członkami ekipy filmowej i roli reżysera w tej grupie. Development, reprodukcja oraz dystrybucja, czyli o tym, jak zacząć projekt i jak sprzedać gotowe dzieło. Różnica w pracy z zawodowym aktorem a bohaterem dokumentalnym. Zrealizujemy przynajmniej dwie scenki filmowe: dokumentalną i fabularną.